SCIM

Responsabilii cu implementarea și dezvoltarea SCIM precum și distribuția principalelor responsabilități, sunt:

Implementarea și dezvoltarea de SCIM în orice entitate publică implică o serie de procese, activități și acțiuni care necesită asumarea de responsabilități, nominalizarea persoanalului responsabil și nu în ultimul rând stabilirea termenelor de realizare a activităților.

Conducătorul entităţii publice

Aspecte administrative

  • Stabilește obiectivele generale ale entității publice;
  • Emite Decizia de constituire a Comisiei de Monitorizare;
  • Emite Decizia de constituire a Echipei de Gestionare a Riscurilor;
  • Aprobă Programul de dezvoltare al sistemului de control intern managerial la nivelul entității; (anual)
  • Aprobă Raportul anual asupra SCIM la data de 31 decembrie;

Managementul riscului

  • Aprobă Profilul de risc și limita de toleranță a riscurilor;
  • Aprobă Planul de implementare a măsurilor de control;
  • Aprobă Informarea privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor la nivelul entității publice;

Proceduri

  • Aprobă Procedurile de sistem și operaționale, după caz;

Preşedintele Comisiei de Monitorizare

Aspecte administrative

  • Emite Ordinea de zi ședințelor Comisiei de Monitorizare;
  • Aprobă ROF-ul Comisiei de Monitorizare;
  • Conduce ședințele Comisiei de Monitorizare;
  • Aprobă Minutele ședințelor Comisiei de Monitorizare și Hotărârile luate;
  • Avizează Programul de dezvoltare al sistemului de control intern managerial la nivelul entității;
  • Aprobă Situațiile centralizatoare, semestriale și anuale, privind stadiul implementării şi dezvoltării SCIM;

Proceduri

  • Avizează procedurile de sistem și operaționale;

Secretarul/secretariatul Comisiei de Monitorizare

Aspecte administrative

  • Organizează desfășurarea ședințelor Comisiei de Monitorizare;
  • Elaborează ROF-ul Comisiei de Monitorizare;
  • Elaborează și distribuie documentele ce sunt în atribuția Comisiei de Monitorizare;
  • Elaborează Programul de dezvoltare al sistemului de control intern managerial la nivelul entității;
  • Elaborează Raportările centralizatoare, semestriale și anuale, privind stadiul implementării şi dezvoltării de SCIM;
  • Centralizează la nivelul entității publice Rapoartele privind monitorizarea performanțelor de la nivelul compartimentelor;
  • Elaborează Informarea privind monitorizarea performanțelor la nivelul entității.

Proceduri

  • Centralizează Listele de activități procedurabile de la nivelul compartimentelor;
  • Elaborează Lista de activități procedurabile la nivelul entității publice;
  • Ține evidența și înregistreză procedurile de sistem și operaționale ;
  • Alocă codul procedurilor de sistem;
  • Verifică dacă procedurile respectă formatul aprobat;
  • Transmite spre analiză procedurile de sistem membrilor Comisiei de Monitorizare;
  • Îndosariază originalul procedurilor de sistem;
  • Distribuie copii după procedurile de sistem compartimentelor;
  • Arhivează originalul procedurii de sistem;

Membrii Comisiei de Monitorizare

Aspecte administrative

  • Avizează Minutele ședințelor Comisiei de Monitorizare și Hotărârile luate;
  • Coordonează procesul de actualizare a obiectivelor și a activităților;
  • Avizează Lista de activități procedurabile la nivelul entității publice;
  • Analizează și avizează Informarea privind monitorizarea performanțelor la nivelul entității.

 Managementul riscului

  • Analizeză Profilul de risc și limita de toleranță la risc;
  • Analizează Informarea privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor la nivelul entității;

Proceduri

  • Analizează Procedurile de sistem;
  • Hotărăsc actualizarea procedurilor de sistem;

Președintele Echipei de Gestionare a Riscurilor

Aspecte administrative

  • Aprobă ROF-ul Echipei de Gestionare a Riscurilor;
  • Conduce ședințele Echipei de Gestionare a Riscurilor;
  • Emite Ordinea de zi a ședințelor;
  • Aprobă Procesele verbale ale ședintelor;

Managementul riscului

  • Aprobă Registrul de riscuri pe entitate;
  • Avizează Profilul de risc și Limita de toleranță a riscurilor;
  • Avizează Planul de implementare a măsurilor de control;
  • Avizează Informarea privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor;

Secretarul/secretariatul Echipei de Gestionare a Riscurilor

Aspecte administrative

  • Organizează desfășurarea ședințelor Echipei de Gestionare a Riscurilor;
  • Elaborează ROF-ul Echipei de Gestionare a Riscurilor;
  • Centralizează, elaborează și distribuie documentele necesare, ce sunt în atribuția Echipei de Gestionare a Riscurilor, pentru buna desfășurare a ședintelor acesteia;

Managementul riscului

  • Elaborează documentele ce sunt în atribuția Echipei de Gestionare a Riscurilor;
  • Întocmește Procesele verbale ale ședintelor;
  • Analizează Registrele de riscuri pe compartimente;
  • Elaborează Registrul de riscuri pe entitate;
  • Propune Profilul de risc și limita de toleranță a riscurilor;
  • Elaborează Planul de implementare a măsurilor de control și îl transmite la compartimente în vederea aplicării acestuia;
  • Elaborează Informarea privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor;

Membrii Echipei de Gestionare a Riscurilor

Aspecte administrative

  • Avizează Procesele verbale ale  ședințelor Echipei de Gestionare a Riscurilor;

Managementul riscului

  • Analizează Registrul de riscuri pe entitate;
  • Analizează Profilul de risc și limita de toleranță a riscurilor la nivelul entității;
  • Analizează Informarea privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor;

Conducătorul compartimentului

Aspecte administrative

  • Desemnează responsabilul cu riscurile la nivelul compartimentului;
  • Elaborează Chestionarul de autoevaluare a stadiului de implementare SCIM;
  • Elaborează Raportul privind monitorizarea performanțelor la nivelul compartimentului;

Managementul riscului

  • Decide asupra riscului identificat în Formularul de alertă la risc și aprobă               FAR-ul;
  • Aprobă Registrul riscurilor la nivelul compartimentului;
  • Analizează și avizează Fișa de urmărire a riscului (FUR);
  • Analizează și aprobă Raportul privind procesul de gestionare a riscurilor pe compartiment;

Proceduri

  • Stabilește Obiectivele specifice ale compartimentului;
  • Elaborează Listele de activități procedurabile de sistem și operaționale la nivelul compartimentului;
  • Stabilește persoanele responsabile cu elaborarea procedurilor de sistem și a procedurilor operaționale;
  • Verifică Diagrama de proces a procedurilor de sistem și operaționale;
  • Verifică și semnează Procedurile de sistem și operaționale;
  • Inițiază măsuri pentru actualizarea Procedurilor;