Cum poate organizația dumneavoastră să beneficieze de GDPR-ul UE

Pe lângă faptul că este cadrul menționat care este necesar pentru o creștere economică într-o economie digitală care depășește frontierele națiunilor individuale, există și alte modalități cum și motive pentru care regulamentul general privind protecția datelor  care aduce beneficii organizației dvs. dacă îți faci propriile acte de conformitate cu GDPR în mod corespunzător.

Unele dintre aceste beneficii au legătură cu oportunitățile de optimizare, altele sunt societale și au atins un punct de fierbere în anii 2016 și începutul anului 2017. Începem cu încrederea.

„Dacă datele sunt noul petrol, încrederea este noul puț de țiței”

Am ajuns la un punct din istorie, în care posibilitățile tehnologice și capacitățile inovatoare, care utilizează aceste noi tehnologii, sunt pe punctul de a exploda.

Lucrurile pe care le putem face, ca organizații, guverne, indivizi, comercianți, producători și așa mai departe datorită tehnologiilor din spațiul Big Data , Analytics, cloud, Internetul obiectelor, social și mobil, , par a fi deja uriașe astăzi.

Orice prelucrare a datelor cu caracter personal trebuie să fie legală și corectă. Ar trebui să fie transparentă pentru persoanele fizice, că datele cu caracter personal care le privesc sunt colectate, utilizate, consultate sau prelucrate în alt mod și în ce măsură datele sunt sau vor fi prelucrate (GDPR)

În ciuda acordării unei atenții majore, Internetul lucrurilor, de exemplu, este încă în primele sale zile. Volumele și varietatea de date pe care am început să le numim Big Data, sunt doar câteva picături mici în oceanul de date care vor fi generate în curând doar în știință. În ciuda faptului că privim acest univers grandios de date digitale pe care noi credem că îl vedem astăzi și care este numitorul comun în toate tehnologiile menționate și multe altele pe care nu le-am menționat, într-adevăr nu am văzut încă nimic.

Mulți oameni inteligenți care lucrează în mai multe domenii amintite știu astăzi și potențialu, în ceea ce privește transformarea digitală a industriilor și multe aspecte ale vieții noastre. Pentru unii este motiv pentru un mare optimism, pentru alții este înfricoșător și pentru cei care au grijă este un amestec de ambele.

GDPR și încredere: starea de încredere în era digitală

Există toate semnele ample de reacție împotriva modului în care folosim datele astăzi și, într-o perspectivă mai largă, a neîncrederi față de părțile care adună și procesează datele și evoluțiile digitale ca atare.

Am menționat acest lucru de mai multe ori, printre altele, într-un context de importanță pentru restabilirea încrederii prin valorificarea conținutului de încredere (marketing) pentru comunicații demne de încredere și transparențe: Barometrul Trust Edelman 2017 , care arată un nivel de încredere în toate domeniile o scădere.

Conștientizarea hipertensivă și sensibilitatea crescută față de expunerea datelor par să aibă consumatorii pe punctul de a face schimbări serioase în comportamentul lor

Alte cercetări indică faptul că  și generațiile mai tinere sunt din ce în ce mai vigilente cu privire la modul în care sunt utilizate datele și consumatorii sunt pe punctul de a perturba situația vieții private .

Regulamentul general privind protecția datelor,  oferă o posibilitate de restabilire a încrederii în economia digitală și, cel puțin la fel de important, permite organizațiilor să-și îmbunătățească datele actuale și practicile de securitate , ceea ce este crucial oricum în aceste vremuri de hiper-conectivitate unde datele menționate au devenit mai mult decât un element esențial pentru afaceri, iar procesele transparente și transparente duc la o percepție a încrederii, a eficienței și a bunelor practici de afaceri. Evident, îmbunătățirea practicilor și a proceselor actuale, având în vedere securitatea, transparența, eficiența și oamenii, este de asemenea bună pentru linia de jos și eficiența organizației (într-o economie digitală) ca atare.

O mai bună securitate și gestionarea a informațiilor conduc la o probabilitate mai mare de succes în transformarea digitală

Cercetarea a indicat în mod clar că implicarea securității încă de la început în orice proiect de transformare digitală a afacerilor, cu un rol în tehnologiile (noi), conduce la un succes mai rapid .

Mai mult decât atât, securitatea prin design, este pur și simplu benefică (și o necesitate), iar securitatea este un dispozitiv de transformare digitală și un accelerator. Indiferent de stadiul în care se transformă transformarea dvs. digitală sau de aspectele pe care le transformați (procese de afaceri, centricitate pe clienți , dezvoltarea de noi capacități, atingerea de noi modele de afaceri etc.) lucrurile trebuie să funcționeze fără probleme și într-un mod sigur, garantând nu numai continuitatea activității, ci și protejarea acelor active care conduc economia digitală.

Mai mult decât atât, imaginați-vă cum ar putea fi îmbunătățite practicile de securitate, prin design, împreună cu practici mai bune de confidențialitate, așa cum este prevăzut de GDPR și prin proiectare, în cazul în care Internetul obiectelor are în mod evident un potențial de transformare și duce la rezultate tangibile. Același lucru este valabil și pentru alte seturi de tehnologii asociate și, cel mai important, pentru modul în care sunt utilizate pentru a reinventa modelele de afaceri sau pentru a optimiza procesele existente, operațiunile cu care se confruntă clienții și așa mai departe.

La nivel de management al informațiilor, care este, de asemenea, cheia pentru GDPR și este strâns legată de securitate din perspectiva datelor și a guvernanței (printre altele), diferitele audituri, planuri și implementări privind îmbunătățirile pentru Regulamentul general privind protecția datelor includ, defapt, integrarea silozurilor, nevoia de a analiza datele pe care le aveți, posibilitățile de raportare și căutare mai bună, cartografiere îmbunătățită a datelor, politici de păstrare și multe altele.

Este un fapt incontestabil faptul că una dintre obstacolele majore din multe proiecte de transformare digitală se referă la practici slabe de gestionare a datelor și a informațiilor.

Am raportat de mai multe ori acest lucru, astfel încât să vedem Regulamentul general privind protecția datelor ca o modalitate de a face mai bine și aici.

Beneficiile holistice (de client) de optimizare ale GDPR UE

Când faceți un exercițiu strategic, prin definiție, holistic, cu privire la toate aspectele legate de modul în care vă ocupați de datele personale și, prin urmare, și de datele clientului, cu interesul acestora din urmă, sunteți obligați să:

  1.  identificați datele (și găsiți în proces date nestructurate pe care nu le-ați mobilizat și / sau obțineți informații mai bune) și
  2.  revizuiți modurile în care procesați datele.

Dacă luați în serios acest exercițiu cu relevanță, consimțământ, confidențialitate și abordarea holistică menționată, este aproape inevitabil să  nu identificați numeroase oportunități de optimizare a mai multor activități orientate spre client. Poate că centrul dvs. de contact va dispune în cele din urmă de toate datele necesare pentru o mai bună servire a clienților, poate veți îmbunătăți eficiența marketingului deoarece personalul dvs. va învăța să nu se gândească la un nume și o adresă de e-mail pe o listă ca pe nimic mai mult decât atât.

Provocări și probleme privind GDPR

Probabil că am abordat suficiente provocări deja. Cu toate acestea, există provocări, preocupări și probleme care trebuie analizate.

Nu vă surprinde faptul că există apeluri frecvente din partea tuturor tipurilor de organizații din industrie pentru a clarifica nu doar termenii uneori oarecum vagi din GDPR (cum ar fi „efortul disproporționat”), ci și să se uite mai aproape de unele aspecte practice care apar .

Nu suntem naivi și este clar că, deși regulamentul general privind protecția datelor oferă beneficii, acesta vine și cu multe incertitudini, provocări practice și pentru unele industrii mai mult decât pentru alții, cu inconveniente grave de spus cel puțin.

Mai multe asociații din industrie se uită la aceste probleme pe măsură ce le învață de la membrii și experții lor și, de asemenea, fac lobby pentru flexibilitate sau schimbări defapt.

Deși nu putem acoperi toate provocările, problemele și inițiativele, este bine să ne uităm la aceste probleme, deoarece ele sunt ridicate peste tot și văd dacă se aplică și la dvs.. Ca exemplu, am abordat patru aspecte ale Regulamentului privind protecția generală a datelor, deoarece acestea au fost ridicate în martie 2017 de câteva asociații de marketing / publicitate. Unele pot fi de ajutor și pentru afacerea dvs.